Periodontologia bielsko
Periodontologia – leczenie chorób przyzębia
Gabinet stomatologiczny Dental Clinic oferuje swoim pacjentom leczenie chorób przyzębia, takich jak np. zapalenie dziąseł czy parodontozy metodami zgodnymi ze standardami obowiązującymi na uniwersytetach w Szwajcarii, Niemczech oraz USA. Zakres świadczeń obejmuje również dożywotnią opiekę periodontologiczną, pokrywanie recesji, chirurgiczne wydłużanie koron oraz leczenie periimplantitis (zapalenie tkanek wokół implantów).
periodontologia dentysta bielsko

periodontologia bielsko-biała

Zapalenie przyzębia powodują bakterie zbierające się na powierzchniach gładkich zębów. Pierwszym symptomem choroby jest podrażnienie dziąseł, które objawia się zaczerwienieniem, obrzękiem oraz krwawieniem. Zapalenie dziąseł (łac. gingivitis) można skutecznie wyleczyć, poddając się czyszczeniu zębów w wykwalifikowanym gabinecie stomatologicznym oraz poprzez poprawę higieny jamy ustnej.

W zależności od ilości, składu i czasu zalegania płytki bakteryjnej na powierzchni zębów, z zapalenia dziąseł może rozwinąć się zapalenie przyzębia (paradontoza). Wówczas dochodzi do uszkodzenia tkanki łącznej oraz kości. Taki stan objawia się zaczerwienieniem i krwawieniem dziąseł oraz obecnością kieszonek dziąsłowych. Objawy te są często przez pacjentów lekceważone lub niedostrzegane. Niezdiagnozowana choroba przyzębia może doprowadzić z czasem do rozchwiania zębów, a w zaawansowanej fazie do ich utraty.
Leczenie periodontologiczne ma na celu zatrzymanie lub spowolnienie procesu chorobowego. Polega ono na dokładnym oczyszczeniu powierzchni korzeni zębów. Jeżeli jest to konieczne, przeprowadza się dodatkowo leczenie chirurgiczne lub farmakologiczne. Z powodu chronicznego charakteru choroby, w każdym leczeniu ważną rolę odgrywa profesjonalna, nieraz dożywotnia opieka lekarska mająca na celu podtrzymanie efektu leczenia, którym jest zdrowa i niezmieniona zapalnie śluzówka jamy ustnej.

Każde leczenie implantologiczne, ortodontyczne lub protetyczne powinno być poprzedzone badaniem periodontologicznym, a następnie leczeniem periodontologicznym, jeżeli występują do tego wskazania.

Zakres świadczeń:
• Leczenie chorób przyzębia (zapalenia dziąseł, paradontozy),
• Dożywotnia opieka nad osobami dotkniętymi chorobą przyzębia (procedury postepowania według standardów obowiązujących na zachodnich uniwersytetach),
• Profesjonalna higienizacja (skaling nad i poddziąsłowy, kiretaż, piaskowanie nad i poddziąsłowe),
• Profesjonalne czyszczenie implantów,
• Leczenie periimplantitis,